Returns + Exchanges

 

English

Tropikini is committed to providing its customers with quality products.

Tropikini can not be held responsible for any faults and defects of the goods purchased after 7 days from receipt by the purchaser. The buyer will have 7 days from the moment he receives the product to return it and we will change the goods. We reserve the right to refuse returns communicated after this deadline, or for items that are not in the same condition in which they were received.

All shipping costs (sending / return) will be charged to the customer. Furthermore we are not responsible for the return of the items, we therefore recommend using traceable services and sending an e-mail to the Customer Service with the tracking number.

Each returned product must be new, unwashed, unworn and with original tags and labels. For swimwear, the hygiene adhesive MUST remain in its original condition and must not be removed, replaced or altered. Tropikini will not accept exchanges if the hygienic adhesive has been removed or altered.

In any case there is no monetary reimbursement but we will be happy to change the article with other products on the site, in the event that there are no replacement items will be issued a voucher equal to the amount paid, valid for one year.

Italian

Tropikini si impegna a fornire ai suoi clienti prodotti di qualità.

Tropikini non può essere ritenuta responsabile per eventuali falli e difetti del bene acquistato dopo 7 giorni dal suo ricevimento da parte dell’acquirente. L’acquirente avrà 7 giorni a partire dal momento in cui riceverà il prodotto per restituirlo e noi e provvederemo a cambiare la merce. Ci riserviamo il diritto di rifiutare resi comunicati oltre tale termine, o per capi che non siano nelle stesse condizioni in cui sono stati ricevuti.

Tutte le spese di spedizione (invio/restituzione) saranno a carico del cliente. Inoltre non siamo responsabili per la restituzione dei capi consigliamo quindi di utilizzare servizi tracciabili e di inviare un'e-mail al Servizio Clienti con il numero di tracking.

Ogni prodotto restituito dovrà essere nuovo, non lavato, non indossato e con cartellini e etichette originali. Per i costumi da bagno, l'adesivo per l'igiene DEVE rimanere nelle condizioni originali e non deve essere rimosso, sostituito o alterato. Tropikini non accetterà cambi se l'adesivo igienico è stato rimosso o alterato.

In ogni caso non è previsto nessun rimborso monetario ma saremo lieti di cambiare l’articolo con altri prodotti presenti sul sito, nel caso in cui non si trovino capi sostitutivi verrà emesso un buono pari all’importo pagato con validità un anno.